Jeroen Joon wethouder in Apeldoorn

Jeroen Joon is voorgedragen als wethouder in de gemeente Apeldoorn (circa 161.000 inwoners). Jeroen was lange tijd onze wethouder kandidaat voor Overbetuwe. Deze unieke kans voor Jeroen kon hij echter niet negeren. VVD Overbetuwe feliciteert Jeroen dan ook met zijn voorgedragen wethouderschap in Apeldoorn. Uiteraard hadden wij Jeroen liever voor Overbetuwe behouden, maar een dergelijke kans is bijzonder. Wij wensen hem dan ook alle succes bij deze prachtige uitdaging! VVD Overbetuwe heeft de ambitie verantwoordelijkheid te nemen om in de coalitie plaats te nemen. De gesprekken daarover zijn in volle gang. Het is dan ook logisch ons daarop goed voor te bereiden door een selectieprocedure op te starten voor een andere wethouder kandidaat. Onder leiding van onze lijsttrekker, Peter de Waard, en gisteren door de fractie unaniem benoemd als fractievoorzitter, voert de VVD Overbetuwe in afstemming met het bestuur van VVD regio Oost binnenkort gesprekken met andere geschikte kandidaten van zowel binnen als buiten de Overbetuwe. Zodra wij informatie hebben over de uitkomst van de coalitiebesprekingen zullen wij u informeren. Wij feliciteren bij deze ook Peter met zijn benoeming tot fractievoorzitter VVD Overbetuwe!