VVD dringt aan op besluiten MFC Valburg

Waarom duurt het zolang totdat er duidelijkheid komt over het MFC Valburg. Wij klommen maar weer eens in de pen en stelden het college een aantal vragen over de realisatie van het MFC Valburg

Welke ontwikkelingen kan het college melden rond het MFC Valburg?

Tussen alle partijen die betrokken zijn bij de ontwikkeling van het MFC en het plan Molenzicht is overeenstemming bereikt over de plannen. Voor het MFC heeft de dorpsraad de businesscase geactualiseerd. Klok heeft met de molenstichting en ons afspraken gemaakt over de bouwhoogte en verdere inrichting van het plan Molenzicht. Hiermee hebben we de samenwerkingsbereidheid van alle partijen noodzakelijk voor de realisatie van het MFC en de woningbouw en de bescherming van de molenbiotoop. Binnen de plannen past het MFC in zijn oorspronkelijke opzet: bouw van een sportzaal, twee activiteiten ruimtes en een ontmoetingsruimte. Het beheer en de exploitatie wordt verzorgd door STOV (Stichting Overlegorgaan Valburg).

2. Wordt in 2017 een aanvang met de bouw gemaakt?

Nu alle signalen op groen staan gaan we voortvarend aan het werk om de laatste hand te leggen aan het stedenbouwkundig plan voor Molenzicht. Dit plan wordt uitgewerkt op basis van de afspraken die met het bestuur van de molenstichting zijn gemaakt. Op basis van het stedenbouwkundig plan kunnen we het bestemmingsplan voor Molenzicht en het MFC opstellen en in procedure brengen. Het bestemmingsplan zal zo snel mogelijk in procedure worden gebracht. Rekening houdend met een doorlooptijd van de bestemmingsplanprocedure (als er geen zienswijzen of bezwaren worden ingediend) betekent het dat we begin 2018 kunnen starten met de bouw.

3. Op welke wijze wordt de dorpsraad door het college op de hoogte gehouden van de

ontwikkelingen?

De ontwikkeling van het MFC Valburg is een initiatief van een door de dorpsraad ingestelde werkgroep. Met de werkgroep hebben we regelmatig overleg over de voortgang en de ontwikkelingen die spelen rondom de nieuwbouw en exploitatie van het MFC. In deze overleggen wisselen we over en weer de ontwikkelingen uit ten aanzien van het MFC en de ontwikkelingen van het plan Molenzicht met betrekking tot de gesprekken die plaatsvinden met het bestuur van de molenstichting.

4. Is de wethouder in staat het vertrouwen terug te winnen?

Met beantwoording van bovenstaande vragen vertrouwen wij erop u te hebben laten zien dat wij bovenop het dossier zitten en ons inspannen om zo snel mogelijk de realisatie van het MFC voor elkaar te krijgen.