Bijna de helft van de Overbetuwenaren vindt een 2e zwembad in Zetten acceptabel met een 2e geldschieter!

.

Bijna de helft  van de Overbetuwenaren vindt een 2e zwembad in Zetten alleen acceptabel met een 2e geldschieter!

Kan en wil een gemeente met de omvang van Overbetuwe 2 zwembaden open houden?  Naast een zwembad in Elst ook een nieuw zwembad in Zetten lijkt gezien de hoge investeringen en exploitatie niet realistisch. Wij vroegen onze inwoners via onze poll hoe zij dit ervaren.

Wat vindt u? Moeten we in Overbetuwe 2 zwembaden open houden? En zo ja op welke condities?

Bijna 50% van de inwoners ziet een 2e zwembad alleen zitten met een 2e geldschieter
Een krappe helft van de respondenten vindt een nieuw zwembad in Zetten alleen acceptabel als de gemeente Nederbetuwe of een particuliere investeerder meebetaalt en de kosten voor de gemeente Overbetuwe beperkt blijven.

Ruim 20% inwoners wil wel meebetalen voor het zwembad in Zetten
Meer dan 1/5 deel van de respondenten geeft aan het onacceptabel te vinden als er geen nieuw zwembad in Zetten komt. Deze mensen geven aan daar als inwoner zelf ook aan mee te willen betalen!

Ruim 20% van de inwoners zegt: ‘Jammer voor Zetten’
Een gelijk groep qua omvang denkt er bijna tegengesteld over. Zij zeggen: ‘Jammer voor Zetten maar de gemeente Overbetuwe kan geen 2 zwembaden betalen’ “En ik heb er als inwoner ook geen hogere OZB voor over om ook in Zetten een nieuwe zwembad te bouwen’.

Bij de respondenten die ‘anders’ kozen komt vooral naar voren dat ze het jammer vinden dat er ‘op voorhand’ al gekozen is voor een nieuw zwembad in Elst en er vervolgens de vraag wordt gesteld of er voor een 2e zwembad elders in de gemeente, financieel en maatschappelijk gezien, nog ruimte is. Zij pleitten er voor de voorzieningen veel meer te spreiden in de gemeente en minder te kijken naar inwonersaantallen.