Inwoners Overbetuwe voor extra woningbouw in alle kernen, zodat voorzieningen behouden blijven!

De laatste poll van de VVD Overbetuwe ging over de stelling: er is woningtekort in onze gemeente en dus moeten we vol inzetten op nieuwbouw. Maar hoe dan?

Bijna 75% van de respondenten is voor extra woningbouw!
De helft van de respondenten vindt dat er gebouwd moet worden in alle kernen, zodat de voorzieningen behouden kunnen blijven voor de lokale gemeenschap. Bijna een kwart van de respondenten vindt dat we alleen in en om de grotere kernen Heteren, Elst en Zetten moeten bouwen om zo niet alles vol te bouwen

We moeten accepteren dat er niet voor iedereen ruimte is in Overbetuwe
Dat is de uitspraak van circa 12% van de respondenten. Zij vinden dat het lokale karakter behouden moet blijven en willen niet alles volbouwen.

Een groep van ca. 15%  denkt genuanceerder
Bij de respondenten die ‘anders’ kozen komt vooral naar voren we genuanceerder naar het woningtekort moeten kijken. Zij vinden o.a. dat we de huidige woningvoorraad verkeerd benutten. Ouderen wonen in grote eengezinswoningen die beter kunnen worden gebruikt door gezinnen. Bouw voor ouderen en alleenstaanden kleineren woningen zoals appartementen, patiobungalows en creëer een makkelijke mogelijkheid om huizen te delen! Ook wordt de mogelijkheid genoemd om verouderde industriegebieden te her-ontwikkelen tot woningen en meer hoogbouw toe te staan. Tot slot geeft een respondent aan dat er ook gebouwd kan worden met behoud van het landelijk karakter. Hij/zij maakt daarbij het vergelijk tussen enerzijds flatgebouwen en anderzijds zogenaamde ‘hobbitwoningen’