Bijna 70% van de inwoners van Overbetuwe voelt zich veilig!

De laatste poll van de VVD Overbetuwe ging over de veiligheid in Overbetuwe. Deze keer vroegen we u hoe veilig u zich voelt in onze gemeente.

Uit de landelijke veiligheidsmonitor 2019 blijkt dat steeds meer Nederlanders zich veilig voelen. Voor de VVD Overbetuwe zijn leefbaarheid en veiligheid belangrijke thema’s, want inbraak en geweld kunnen een enorme impact hebben op het persoonlijke leven. Daarom vroegen we de leden van onze poll hoe veilig zij zich voelen in Overbetuwe.

Bijna 70% van de respondenten voelt zich veilig in onze gemeente
Dat is mooi nieuws. Bijna even mooi is dat géén van de respondenten aangeeft dat ze op straat in Overbetuwe wel eens bang zijn voor geweld of beroving.

Bijna 15% heeft nog niks vervelends meegemaakt maar voelt zich wel eens onveilig
Inwoners geven hierbij aan dat er bij hen gelukkig nog nooit iets gebeurd is. Maar denken ook dat datgene wat op andere plekken gebeurt, ook ons in Overbetuwe kan overkomen.

Bijna 15% geeft aan wel eens bang te zijn voor inbraak op oplichting
Het deel van de respondenten dat aangeeft wel eens bang ze zijn in Overbetuwe is dat vooral voor inbraak en oplichting. Hierbij spelen verhalen die mensen horen in hun omgeving zeker ook een rol.

Zorgen over onveiligheid in het verkeer
Een van de respondenten geeft aan dat hij/zij zich over het algemeen wel veilig voelt in Overbetuwe maar dat dat NIET geldt ten aanzien van het verkeer in Overbetuwe. Hij/zij geeft aan dat er in Overbetuwe te veel onveilige verkeersituaties zijn. Ook dat vinden wij als VVD belangrijk en pakken we, na een grondige inventarisatie, graag samen met inwoners en het college op!