Peter de Waard lijsttrekker VVD Overbetuwe

De VVD is bij landelijke en provinciale verkiezingen in Overbetuwe de grootste partij. Ook lokaal groeit de VVD. Peter zegt daarover:

“We hebben veel nieuwe leden die actief meedoen, een mooi team in de fractie en een sterke bijdrage in de gemeenteraad. We zetten die positieve lijn door en ik ben er trots op daar als lijsttrekker een rol in te mogen vervullen. Overbetuwe is een gemeente waar het goed leven is, toch is er nog veel te doen op het gebied van wonen, werken en welzijn. Daar gaan we ons voor inzetten.”

Peter de Waard woont sinds 1996 in Valburg en is werkzaam bij Royal HaskoningDHV. Hij was in de periode 2010-2014 raadslid voor de VVD in Overbetuwe. Daarna was hij mede-oprichter en eerste voorzitter van zowel Centrummanagement Elst en Leergeld Oost-Betuwe. Vanaf 2018 is hij fractievoorzitter van de VVD in Overbetuwe. Belangrijke onderwerpen waar hij zich deze periode mee bezig heeft gehouden, zijn: sociaal domein, financiële begroting en voorkomen van verzwaard provinciaal toezicht, Railterminal Gelderland, energietransitie en burgerparticipatie.

In november worden de andere kandidaten en hun volgorde op de kandidatenlijst door de leden gekozen. De gemeenteraadsverkiezingen vinden plaats op 16 maart 2022.